Szerkesztő: Koltay Tibor
A számot szerkesztette: Furcsa Laura, Koltay Tibor, Kisné dr. Bernhardt Renáta
ISSN 2631-1666 (Online)
Read (Each)Other! Béres Judit, Egervári Dóra p. 7-16.
DOI: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.7
http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/3826/
Effectiveness of Content Based Instruction for beginner bilingual science teachers Fodor Zoltán p. 17-29.
DOI: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.17
http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/3827/
The role of aptitude in the failure or success of foreign language learning Furcsa Laura p. 31-39.
DOI: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.31
http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/3828/
Separation anxiety and school phobia: A diagnostic analysis and propositions of the therapeutic work Gaweł-Mirocha Anna p. 41-51.
DOI: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.41
http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/3832/
New literacies meet school pedagogy: preliminary considerations Koltay Tibor p. 53-62.
DOI: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.53
http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/3829/
A survey of graduates in library and information studies at Comenius University Bratislava (Slovakia) Ondrišová Miriam, Lichnerová Lucia p. 63-75.
DOI: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.63
http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/3830/
Money as empirical phenomenon as seen from a child's perspective: A study for understanding the world of economics from children's perspective Raszka Renáta p. 77-90.
DOI: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.77
http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/3831/
Integrated Skills and Competence Development through Watching Films in the Target Language Szaszkó Rita p. 91-102.
DOI: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.91
http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/3833/
The Importance of Information Literacy for Asian Students at European Universities: Outlines Wiorogórska Zuza p. 103-112.
DOI: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.103
http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/3834/
A teljeskörű nevelés lehetőségei Fodor Zoltán p. 113-126.
DOI: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.113
http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/3835/
Pillanatképek a jászberényi könyvtárosképzés történetéből Hábenciusné Balla Andrea p. 127-137.
DOI: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.127
http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/3836/
Digitális tankönyvek - szülői percepciók Hátsek Kinga Mária p. 139-148.
DOI: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.139
http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/3837/
A mese és az identifikáció kapcsolata Herédi Rebeka p. 149-156.
DOI: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.149
http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/3838/
Tankocka az oktatásban Ládiné Szabó Tünde p. 157-167.
DOI: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.157
http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/3839/
Kerekasztal-beszélgetés középiskolásokkal olvasási szokásokról, attitűdökről, élményekről Magyar Ágnes p. 169-177.
DOI: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.169
http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/3840/
Harmonikus óvoda- iskola átmenet határon innen és túl Nagy Annamária p. 179-194.
DOI: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.179
http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/3841/
Könyvtárak – literáció – változó tudáskörnyezet Prókai Margit p. 195-204.
DOI: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.195
http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/3842/
A hatékony drogprevenció kialakításának lehetőségei Magyarországon Szalay Krisztina, Antal Károly, Emri Zsuzsa p. 205-214.
DOI: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.205
http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/3843/
Tanítási módszerek fontossága a diákok életében Szücs Zoltán p. 215-228.
DOI: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.215
http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/3844/
Iskolai időgazdálkodási problémák az intézményesített kultúrában Tomori Tímea p. 229-239.
DOI: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.229
http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/3845/
Online tudatosság a Z-generációban Zvada Anna p. 241-253.
DOI: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.241
http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/3846/